آنتروپی و انواع آن

پایان نامه
چکیده

در این مقاله آنتروپی به عنوان (درجه بلاتکلیفی) مسائل نامشخص معرفی می گردد و در ادامه آنتروپی های شانون، کولموگروف ، توپولوژیکی و بولتزمن مورد بحث قرار می گیرند. این مقاله مشتمل بر پنج بخش است . الف - در بخش اول تاریخچه مختصری از ظهور آنتروپی در علوم بیان شده است . ب - در بخش دوم با استفاده از شرایط سه گانه زیر تابع آنتروپی h(p1...p2) را تشکیل می دهیم . 1 - h(p1...pn) تابع پیوسته ای از n تائی (p1...,pn) است . 2 - برای n ثابت ، تابع h(1/n,...1/n) نسبت به n اکیدا" صودی است . 3 - اگر یک آزمایش به چند زیر آزمایش متوالی تجزیه شود، آنگاه مقدار اصلی h برابر است با مجموع وزندار نظیر h در تجزیه. و آنگاه با فرض k=1 آنتروپی شانون را تعریف کرده و به بیان خواص آن مبادرت می ورزیم. ج - در بخش سوم و در پیگیری بحث ، آنتروپی کولموگروف را معرفی می کنیم. د - در بخش چهارم، با استفاده از خواص پیوستگی آنتروپی کولموگروف را به توابع پیوسته انتقال داده و آنتروپی توپولوژیکی را تعریف می نمائیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

آنتروپی، آنتروپی منفی، و اطلاعات

مفهوم اطلاعات در سیر توسعة خود با مفهوم آنتروپی که محققان ترمودینامیک در قرن نوزدهم ابداع کرده‌اند پیوند یافته است و از این منظر، اطلاعات عبارت از نظم یا نگانتروپی است. از سوی دیگر، آنتروپی با مفاهیمی همچون هیاهو و اختلال که مولد بی‌نظمی است نیز همبسته است. در این مقاله، به هر یک از مفاهیم مورد اشاره شده است و رابطة آنها در بستری متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

متن کامل

بررسی انواع آنتروپی تجمعی و مشخصه سازی بر اساس آن ها

آنتروپی به عنوان یک مفهوم اصلی در زمینه نظریه اطلاع به وسیله شانون در سال 1948 معرفی گردید. به دلیل نواقص و چالشهایی که با تعمیم آنتروپی شانون به حالت پیوسته به وجود آمد، تلاشهای متعددی برای تعریف معیارهای جدیدی از اطلاع صورت گرفت. یکی از این معیارها، آنتروپی باقیمانده تجمعی است که توسط رائو و همکاران در سال 2004 معرفی شد و معیار دیگر آنتروپی تجمعی است که در این پایان نامه ضمن معرفی و مطالعه ای...

15 صفحه اول

آنتروپی، آنتروپی منفی، و اطلاعات

مفهوم اطلاعات در سیر توسعة خود با مفهوم آنتروپی که محققان ترمودینامیک در قرن نوزدهم ابداع کرده اند پیوند یافته است و از این منظر، اطلاعات عبارت از نظم یا نگانتروپی است. از سوی دیگر، آنتروپی با مفاهیمی همچون هیاهو و اختلال که مولد بی نظمی است نیز همبسته است. در این مقاله، به هر یک از مفاهیم مورد اشاره شده است و رابطة آنها در بستری متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

متن کامل

مطالعه کیفی انواع قمار و پیامدهای آن

مقدمه: قمار تلاشی آگاهانه و عمدی برای شرط‌بندی روی پول یا چیزی ارزشمند در کاری با نتیجه نامشخص با هدف اولیه به‌دست آوردن مزیت یا سود است. این مطالعه برای توصیف انواع قمار در ایران انجام شد. روش: با استفاده از روش تحلیل محتوا و با در نظر گرفتن اصل اشباع اطلاعات، قماربازان انتخاب شدند و مورد مصاحبه قرار گرفتند. داده‌ها با کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شدند.  نتایج: قمار قانونی (شامل ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023